onsdag 20 april 2011

Dag 09 – Barndomsvän

Som de flesta har även jag flera olika barndomsvänner, så jag vet inte riktigt vem av alla jag ska skriva om. Det är inte många av dem som jag har kontakt med än idag, men vi kan ändå rada upp några av dem. Så då har vi Fredrik, Gabriella, Vincent, Elin, Caroline, Diana, Emelie och många fler. Men jag hade faktiskt tänkt mig att skriva lite om Elin
Vi lärde känna varandra vinterna -99, när jag (min familj) flyttade hit där vi bor nu. Så småningom fick vi kontakt med varandra och det gick inte att dela på oss någonstans. Vi gjorde det mesta tillsammans. Lekte, bråkade, och allt som man gör i den åldern. Jag var ju bara 5år och hon 4år när vi lärde känna varandra. Åren gick och vi fortsatte att umgås, under tidens gång kom Caroline in och var med oss allt som oftast, och senare med tiden kom även Jennifer in i bilden och det var vi fyra. Något hände och det var mesta dels bara Jennifer och jag, samt bara Elin och Caroline, men där hände också något. Sommaren -06 började Caroline och jag att umgås otroligt mycket, det var bara vi två, inget kunde skilja oss åt under den sommaren. Det vill säga att Elin och jag tappade kontakten, och inte pratade med varandra på ett par år (ca 4år). Trots att vi är grannar, hälsade vi knappt på varandra när vi gick förbi varandra, så det var verkligen som vi inte kände varandra. Hösten -10 bestämde våra päron att vi skulle åka på skidresa ihop eftersom vi inte gjort det sen vintern -06. Tiden gick och vi var strax innan resans gång, både jag och Elin tyckte vi skulle ses innan vi åkte, men så blev det inte. I början av resan var det väl lite halvstelt mellan oss, men med tidens gång blev allt jättebra och nu umgås vi nog varje vecka. Den resan gjorde att vi hittade tillbaka till varandra, och det är jag glad för!

1 kommentar:

  1. <3 De e så underbart:D ibland behöver man ett uppehåll för att sedan kunna inse att man saknat varandra:D
    Kärlek till dig<3
    // Elin Pelin

    SvaraRadera