tisdag 14 september 2010

tisdag 14september!

Chilldag i skolan idag, först hade vi så kallad "unga möter unga", där vi pratade om sex och kärlek. En del saker som togs upp kände jag mig väldigt träffad på. T.ex. "Träffar en person med underbar personlighet, som man inte tycker är jättesnygg. Men som man lär känna under tidens gång, och när känslorna börjar komma till, förändrar synens sätt att se på personen och personens utseende blir snyggare ju mer man lär känna personen." Det kände jag mig väldigt träffad på! Och även "Att ha sex med en kompis, det är inget man direkt har. För det slutar aldrig bra." Det tycker inte jag stämmer riktigt, att ha sex med en kompis kan verkligen sluta bra. För mig har det slutat bra, och jag är glad att jag gjorde det valet att ha sex med en kompis en gång i tiden. Petter, jag älskar dig otroligt mycket! Efter vi hade haft "unga möter unga" var det dags för bamba då det var gummiköttbullar och makaroner, blä! Så nu är jag riktigt hungrig och ska strax ta mig något att äta tänkte jag. Efter bamba blev det Ansvarsfull Alkoholhantering där vi kollade på film och pratade en del om olika saker och ting inom det området. Till slut var det dags för Studiehanledning där vi fick redan på när vi har utvecklingssamtal och lite grejer, sen slutade vi och nu är jag hemma igen efter en chilldag i skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar